dropdown

03 Kasım 2016

Eğitim öncesi son 1 ay ne durumdaydık? | UYKU EĞİTİMİ Yazı dizisi – 2



Bir önceki yazıda anlattığım gibi yaşadığımız uykusuz gecelerden sonra artık bir şey yapmam gerekiyordu. Uyku benim için çok önemliymiş, bunu Kerem'in doğumu ile anladım. 
Kerem’in uykuları özellikle son 2-3 haftadır, yani 9. Ayını bitirip 10. Ayının içine girdiğinden beri iyice kötüleşti. Gündüz uykularında mutlaka 45. dk’da uyanıyor ve tekrar uyutabilmek için kucağa almamız gerekiyordu. Akşam uykularında da yattıktan sonra 30 veya 45 dakika sonra kalkıyor, kucağa alınca hemen uyumaya devam ediyor ama yerine koyana kadar 15dk geçiyordu.

Artık 3 öğün iyice yemek yemeye de başladığından, özellikle akşam uykusu öncesi emzirmeyip, Saat 22:00-22.30 arası uyandığında emziriyordum. Beni görünce genelde aklına emmek geldiği için son 2 hafta genelde akşam uykularına bakıcısı yatırıyordu. Tabiki sallanan sandalyede kucağında Kerem’le sallanarak. Ve saat 22.30 olana kadar en az 3 kez kalkıyordu. Bu emmeden sonra genelde sabah 2’ye doğru kalkıyordu. O seansı da bakıcısı veya Efe hallediyorlardı. Belki yarım saat belki 1 saatte anca yatağına koyabiliyorlardı Kerem’i. Ondan sonra da 04.30 – 05.30 arası bir saatte uyandığında ben alıp yine emziriyordum. Tabi sabahın o saatinde mecalim kalmadığı için, Kerem’i alıp kendi yatağımıza getiriyor, emzirip kucağımda sallayıp uyuttuktan sonra Efe’yle ikimizin arasına sırt üstü koyuyordum. Bundan sonra saat 07.30a kadar uyuyordu.

Burada bir detay… Kerem doğduğundan beri nerdeyse yüz üstü uyuyor. Sanırım yüzüstü uyuyamamasının sebebi kendini güvende hissetmemesi. Bebekken elleri kollarıyla kendini uyandırırdı. Kundak da yapmayı becerememiştim. Yanımıza yatırdığım zaman 2 yastık arasında dar bir alanda, ve üstünde de nispeten ağır bir yorganla yattığı için sanırım kendini “sıkıştırılmış” hissediyor ve kollarını kafasının yanından yukarı doğru uzatarak baygın bir şekilde gerine gerine sırt üstü yatıyor.

Sabah bir daha emzirmiyordum, direkt kahvaltıya oturuyordu, sonra öğlen ara öğün olarak bıraktığım anne sütünü içiyordu. Bu nedenle anne sütü günde 3e düşmüştü, ikisi gece, biri öğlen.

Gece yatmadan önce de eğer ben uyutacaksam emziriyordum, çünkü ayakta durmaya mecalim yok. Yalnız yine bir detay verecek olursam, belki Kerem 40 günlük olduğundan beri çok güzel bir akşam rutini var. Her gün 19.30 gibi banyo yapar, ve sonra pijama giyer ve biraz kitap okuruz. Her ne kadar uyansa da gündüz uykularının da düzenli olduğunu söyleyebilirim. Günde 2 kere 1,5 saat uyutuyoruz onu bir şekilde. Uykusu geliyor ve bunu da belli ediyor Allahtan.

Evet… eğitime başlamaya karar vermeden önceki son 1 ayımız bu şekilde geçti…

4 yorum:

  1. Sizi severek takip editorum,yasadiklarimiz o kadar benziyor ki bazen yalniz olmadigima seviniyorum.Bizde bu hafta uyku egitimine başladık yogot 4ayluk uken karar vermistim tracy hoggun kitabini aldim fakat uuarir kaldir yontemi bize gore bulmadim yada ben hazir degildim bceremedik Yiğitin ameliyatlik bir problemi vardi araya o girdi derken is uzadi ve geceleri daha sık uyanmaya başladı 9,5kiloluk bir bebegi kucağımda sallayarak uyutmam zor oluyordu emerek uyumasina izin verdim vermez olaydim geceleri 6,7kez kalkmaya basladi 2aydir cekiyorum ve bu hafta karar veridim bende.Once emerek uyumayi unutmasini sağlıyorum suan 1hafta icerisinde tabi.Daha sonra da kendi kendine uyumasini ogretecegim.Sizi severek takip etmeye devam:)yasadiklarinizi da merak ediyorum bir sonraki yazinizi merakla beklitorum.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için :) Ben de sizler gibi annelerle konuşunca ve yalnız olmadığımı duyunca çok mutlu oluyorum. Bende de aynı problem var, Kerem nerdeyse 10 kilo oldu ve ciddi ciddi belim ağrımaya başladı. Ama merak etmeyin, biraz sabır ve kararlılıkla gerçekten öğreniyorlar. Bu akşam 5. geceydi, ve yöntem gerçekten işe yarıyor. Yarın ilk gecemizi anlatıcam, sonra da diğer günleri detaylarıyla yazıcam, biraz bile size fikir verirse ne mutlu bana. Sevgiler,
    Beyza

    YanıtlaSil
  3. Süpersiniz.11 aylık bebeğime yarından itibaren uyku eğitimine başlicam.tek dezavantajım yalnız olmam birde eşim var tabi.Beni cesaretlendirdiniz.Umarım güzel sonuçları bende alırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir faydam dokunduysa ne mutlu bana. Nasıl gittiğini bildirin bana da, merak ederim 😉

      Sil